lördag 10 juli 2010

Beeeeeatch 2010


Jo jag tjädrade mig ner till stranden och träffade tre göteborgare som sovit under bar himmel i natt. Dom var glada i alla fall för dom hade fått ostbricka av en barmhärtig ostsamarit på kvällen. Den som ändå hade en sån samarit.

Vi badade och badade och badade. Efter två sekunder på land var det ju redan så hett att det var baddags igen. Jag hade ful gubbscarfs - ni vet knuten i alla fyra hörnen som en liten mössa - indränkt i vatten, på huvudet preciss hela tiden för att undvika det värsta solstinget. Nyss gav jag upp och åkte hem. Gött de bästa timmarna att vara ute 11-15. Hej Malignt Melanom.

Hungrig som ett as har jag hunnit bli också men tji om jag orkar laga middag. Alla medborgare borde få dropp på sommaren. Det vore inte för mycket begärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar