måndag 12 juli 2010

Siestan som ballade ur



Ja ja. Tog inte ens en vecka. Min härligt kontinentala siesta blev sjusoveri och skörlevnad. Idag sov jag från 17-22. Inte bästa sovtiden om man som jag försöker upprätthålla någe sånär normal dygnsrytm. Men vad fan är det värmebölja så är det.

Drömmer också väldigt konstiga feberaktiga drömmar due to värmen. I dag till exempel var jag i ryska hamnkvarter och hade glömt hur man kissar.
Vad hade Jung sagt??? Tror iofs det hela beror på den enorma nödighet som uppstår eftersom jag dricker motsvarande mängd stora bassängen i Valhalla varje dag. Men man vet aldrig. Kan ju symbolisera något helt annat, bristande potträning med mera.

Om man ska tro på det där med att varje person i ens drömmar symboliserar en själv så har jag en inneboende rysk hamnbuse, han heter Ivan. Jag vet, ganska fantasilöst namn. Han hade tråkiga föräldrar (Olga och Stanislav).

Nu ska jag göra ett försök till med "Maria Larssons eviga ögonblick". Regisserad av den glada skiten Jan Troell som gav oss livsbejakande epos som Invandrarna, Utvandrarna, Nybyggarna och andra solskenshistorier. Tycker ändå den verkar bra. Igår började den hacka precis när hamnsjåarna började läsa Brand. Min dvd är riggad av CIA, det är ju uppenbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar