lördag 24 juli 2010

Festival och fest



Moshi moshi!

I dag är sista dagen av den sista möllevångsfestivalen. Arrangörerna vill lägga krutet på annat och har knutit de kontakter de ville under de fem år som festivalen pågick. Jag tycker det är skitbra resonerat.
Mycket bättre att lägga av medan det fortfarande är kul och slippa bli bitter och utarbetad. Jag är övertygad om att en massa nya roligheter kommer från festivalarrangörerna och att festivalens stämning kommer leva kvar.

Själv var jag där ca 20 minuter igår. Det var fint och bra stämning,en bra mix av uppstyrt och kaotiskt. Sedan hade jag och hunden fått nog och drog oss tillbaka till Augustenborg.

Jag kollade Darjeling Limited, fantastisk, Wes Anderson sicken snubbe. Hans filmer har också fördelen att ge mer när man ser dom fler gånger. Tydligt tecken på kvalitet. Man kan se det som att filmen handlar om tre bröder som gör en tågresa genom Indien förstärkta av starka fulmedeciner de köpt på mindre nogräknade apotek och bizarra händelser som drogerna försätter dem i. Fast jag tycker mer att det är en historia om sorg, dysfunktionella familjer, förebilder och bristande ansvar. Denna gången. Nästa gång kanske jag ser något helt annat.
Allt serverat med ett fantastiskt bildspel, massa humor och drömskådespelare som Anjelica Huston och Bill Murray.

Saskia sov den rättfärdigas sömn efter att ha hälsat på hela festivalen samt badat i en fontän på Södervärn.

I dag ska jag på Tjäderskiva. Vilket liv va? Bara ändlösa spektakel och kalas. Finklänningen är pressad (NOT!), sojafiléerna är marinerade och kameran är laddad. Ladies and Germs häckningsperioden har rivstartat.

2 kommentarer:

  1. antagligen har du redan sett den, men asså royal tenenbaums /farasnask

    SvaraRadera
  2. Ja alltså guuud vilken film. Life Aquatic är också bra, Räven har jag inte sett.

    SvaraRadera