tisdag 13 juli 2010

Persbrandt



I filmen i går spelade Mikael Persbrandt suput,kvinnokarl och skitstövel.
Jag är så himla trött på att se Mikael Persbrandt spela suput, kvinnokarl och skitstövel. Jag skulle vilja se honom spela fjollbög. Eller vad som helst annat än den trista stereotyp han brukar vara. Why why why but why? Blir han bara tilldelad de rollerna? Han borde kunna välja mer vid det här laget. Tröttnar han aldrig? Skriv gärna till mig och meddela om ni sett Persbrandt i annann typ av roll så ska jag göra kors i taket.

Filmen bjöd även på Ghita Nörby och Claire Wikholm som gör varsin satkärring. Jag har varit ett fan av Ghita Nörby sedan Matador för 100 år sedan som för övrigt är en väldigt mysig serie och Kommunist-Claire måste man ju bara gilla. Om jag inte minns fel så spelar dom ett par i Pensionat Oscar.
Annars tyckte jag nog att Maria Larssons eviga ögonblick var ganska långrandig och typisk Troellsk. Utspelar sig i Malmö och Limhamn när förra seklet var ungt och det är ju kul för dom som gillar sånt

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Thor Modeén i Pensionat Paradis...se den o bli underhållen istället. Skit i Persbrant!

    SvaraRadera
  2. inte wikholm i pensionat oskar. sif ruud är det. fantastisk film! (pensionat oskar)
    /krisse.

    SvaraRadera