fredag 9 juli 2010

Upp och ner. Ner och upp.


Sommaren är fantastisk. I stort sett är det för varmt för att göra något alls.Inklusive tänka och äta, så det får man göra riktigt sent eller riktigt tidigt innan temperaturen omöjliggör det mesta.

Då blir det också självklart med siesta. Något jag gärna praktiserar året i och för sig. Nätterna kan ägnas åt brödbak och vika tvätt och sånt medan det är lite svalt. Gick och la mig ganska sent men vaknar ändå tidigt av värmen. Vaknar kanske mest av den lilla gnällspiken som prompt ska ut och lätta sig. Vad gör man inte för sin älskade fyrbening.

Gårkvällen ägnade jag även åt filmtitt. Jag såg Indiana Jones och kristalldödskallen. Oväntat bra! Nummer 4 av uppföljarna hade jag inte väntat mig så mycket av men den var riktigt rolig. Vad gäller filmerna om Indy så är det ju tvåan man ska akta sig för. Hemskt dålig. I trean dyker Sean Connery upp och det är ju lyckat även om han kanske tar lite väl stor plats. I vilket fall ger jag Kristalldödsskallen 4 arkeologutgrävningar av 5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar