fredag 4 juni 2010

Ba skoja


Så här snögg blev jag i själva verket. Ja ni ser rätt, bulan är större än någonsin. Enligt expertisen retar detta kärlet och sedan ska det väl dö av lugnt och stilla.
Roligast var att få lugnande och åka sjukhussäng i kulverterna. "Här ligger jag alldeles onykter",tänkte jag och dumflinade, sen andades jag i en tratt å sen var det gonatt tills jag vaknade på uppvaket.

Jag ser lite ut som odjuret i "Skönheten och odjuret" Tv-serien alltså inte Disneyfilmen. Men annars mår jag tiptop.
Inget illamående av narkosen däremot var jag hysteriskt hungrig efter 20 timmar svält. Åt den godaste burksoppan i mitt liv. Det fanns ingen mat beställd till mig i egenskap av narkospatient men jag fick väl något vilt i blicken för dom värmde champinjonsoppa i ett huj. Mmmm...burksoppa.

Det är ju ruskigt tråkigt att ligga på sjukhus jag kunde knappt vänta tills dom skrev ut mig i morses. Oklart om jag ska på återbesök. Jag kunde ringa och kolla på måndag, men då är jag i Lerum och smörjer kråset hos mammi och pappi.

En annan rolig grej som hände på hospitalet var att en tant i salen bredvid torskade för tjyvrökning på rummet.
-Det var ju bara tre små bloss, försökte tanten men USKen var skoningslös. Är det rökfritt så är det. Rolig tant ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar