måndag 14 juni 2010

Sista semesterdagen


Liksom gentlemännen här ovan ser också jag slutet. Semestern bjöd visserligen på ett hejdundrandes dåligt väder men framförallt på mycket trevligt häng. Jag har hunnit med att träffa en ryslig massa människor på den här lilla veckan och nu känns det som att det är dags att fara till Malmö för lite normalliv. Jag saknar mitt Malmöfolk, min lilla lägenhet och Emmaus.
Förvisso hade jag kunnat gå upp klockan 5 i morses och åka till Borås med Marina och fortsätta hemresan därifrån men jag är ju inte sjuk i huvet. Eller jo men inte på det morgonpigga viset. Istället sov jag så länge som det lilla hundaset lät mig och nu ska jag reda ut hur jag ska åka och när.
Annars går det ingen nöd på mig. Jag vräker mig i detta nu på schäslongen i salongen i det här väldigt vackra gamla trähuset. Jag kan se om gårdagens hyrfilm, eftersom vi somnade mitt i den och fick se den från mitten igen sen. Lite ryckigt. Sherlock Holmes med Jude Law och Robert Jr. vad han nu heter. Ni vet han knarkarn. Bra film. Lite Matrix fast i 1800-talets London.
I lördags lekte vi krig. 11 paintballgevär och lika många idioter dundrade runt här i skogarna. Det var ponchos, peruker och machetes i omlopp. Slutsats, det är roligt att skjuta men tråkigt att bli skjuten. Jag drog mig relativt snabbt upp i huset för enskilda överläggningar. Anyhoo, nu har jag spelat ut hela registret och det är dags att åka hem.
Malmö I'm coming home.

2 kommentarer: