onsdag 30 juni 2010

Normalonsdag eller förresten med en incident


Tjipp och välkomna till Hajk!
I dag har varit synnerligen normalt. Jag bildgooglade normal först för en lämplig bild. Det första som kom upp var en stiliserad bild av vaginan sedd ur grodperspektiv. Kanske har det varit personalfest på Google vad vet jag?

I morses skulle jag åkt till playa del Ribbersborg med Tove. Det var mulet och styv kuling så vi sket i det. Jag var alltså uppe med tuppen i onödan men någon ska ju vara det också. Jag hann internetta lagom mycket innan jobb samt ringa FK som vanligt och fråga var mina pengar var som vanligt. Det här med att betala hyra och räkningar i tid är inget man kan unna sig som bidragsberoende.

Sen jobbade jag några timmar och efter jobbet skulle jag ta ut hunden på promenix. På torget stannade jag för en svalkande läskeblask i falafelkiosken. När jag ska betala min dricka undrar den torghängande killen bakom mig om jag tyckte det var en bra idé att gå till torget när han satt där med en hund.
Eh excuse me? Inget hår på kuken än men redan storhetsvansinne?
Jag säger något i stil med att hundar kan gå förbi varandra det är ingen fara och om hans hund piper så är det inte mitt problem. Okej jag var kanske onödigt dryg mot en liten puttefnasker men vad fan det är mitt torg också. Nuff said, jag sätter mig en bit ifrån och dricker läsk i solens sken under arga blickar från pubertalerna. Jag tänker att jag går en annan väg tillbaka eftersom han verkar himla osäker på sin hund, samtidigt som jag reser mig går hela gänget mot mig. Jag tror hundkillen hoppades att det skulle bli någon sorts tjafs mellan hundarna men det blev himla misslyckat eftersom dom sket i varandra. Istället väser han "Jävla fitta" när jag går förbi. Skittöntigt men i hans värld kanske han var värsta Tony Montana idag. Jag blir så trött.
Jag är skittrött på att bli uppläxad av killar. No way dom hade talat så till mig om jag var man. Jag är så trött på dödumma hundägare som tror att hundar vill slåss varje gång dom träffas. Jag är också skittrött på en manskultur som går ut på att hävda sig och vara maximalt aggressiv till varje pris. För ärligt, hur coolt är det egentligen att ha en beef med en 33-årig tant i prickig klänning?

Jag stövlade hem och surade tills Carro kom i opraktiska skor, sen drack vi kaffe och hämtade ett till par opraktiska skor. Jag älskar skor. Nu är jag lite trutt och ganska peppad på film + lösgodis.

3 kommentarer:

  1. Din blogg är det bästa som hänt internet på år och dar.

    SvaraRadera
  2. Menärligtbäst!

    SvaraRadera