lördag 26 juni 2010

Missommar 2010


Igår var det midsommar. Jag firade med att jobba lite på min solbränna. Om det är någon mer än jag som trodde att man inte bränner sig om det är lite molnigt så kan jag nu bekräfta att det gör man. Jag och Marika höll fortet på brygga 4 hela dagen. Vi var i stort sett i vårt eget majestät folk var väl upptagna med att lägga in sill och köra rattfulla.
Har ni tänkt på hur mycket killar/män/gubbar kan låta när dom badar? Det är ett stånkande och frustande och pustande. Så att ingen missar att dom badar. Mycket väsen för lite vatten säger jag.
Sen blev jag bjuden på middag av Frida och Erik, fantastiskt trevligt. Älskar att bli bjuden på middag.
Avslutningsvis skulle jag och Marika kolla på Goodfellas. Jag tyckte den var ganska bra första en och en halv timmen men mi gaaaad filmen tog ju aldrig slut. Säkert mer än 3 timmar lång och upprepningar av tjocka maffiakillar som mumlar på italienska, Joe Pesci som dödar folk hejvilt, tjejor med 70-talshår och kokain i drivor. Man ska vara bra förtjust i Maffiafilm för att tycka att det gav något i längden. Näru Scorsese detta var inte din bästa film.
Sen cyklade jag hem med hunden. Det gick i ett huj för någon hade vänligheten att bränna av en raket precis när jag kom utanför dörren. Saskia är extremt skotträdd och kunde liksom inte komma hem fort nog. Jag hatar raketer. Jag brukade älska raketer innan jag blev hundägare. Nu är det bara skitjobbigt att ha en hund som är dödförskräckt varje gång det smäller.
Anyhoo, jag sov som en stock och vaknade synnerligen utvilad. Nu ska jag grilla. Jag älskar sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar